sjukhus


Min käre man ligger i en sjukhussäng och sover (förhoppningsvis gott). Med en gipsad arm och en bit skelett borttaget ur höften.
Och jag sitter i soffan på guldheden och kan inte sova.

Tänker på att johan va så väldigt blek och trött, inte kul att se. Stackars. Och jag tänker på vilken tur vi har att han bara opererades för att brutet båtben och inte att han är allvarligt sjuk.

Tänker också på de två gubbarna som han delade rum med. Den ena va 83 år gammal och hade bara en klump gips till hand och va alldeles skakig på den "friska" handen.
Den andre mannen hade inga fötter, ett stort gips på ena handen och en totalt obrukbar andra hand. Sköterskan fick mata honom med skinksmörgås. Han ville gärna ha skinksmörgås och kaffe. Tur att han fick det. Och varje gång han lutade sig åt sidan kom han åt larmknappen så det kom folk dit stup i kvarten och undrade vad han ville. Snacka om peter och vargen, haha. Men dessa gubbar tjötade glatt på om vattenbrunnar, kissproblem och diverse saker, och johan gjorde några tappra försök inlägg då och då. Medans jag klappade på johan och till slut började stänga av gubbe nr 2 larm så att sköterskorna inte skulle bli tokiga.
Sen spritade jag händerna och åkte hem och duschade i en halvtimme. Nåt visst med sjukhuslukt som sätter sig fast...


Jaha, det va min dag det. 



Vi är ett snyggt par.
 

Kommentarer
Postat av: Syrran

Hej! Hoppas Johan är ordentligt på benen igen och att det är gött i Götet! Här i NY skiner solen så man blir alldeles förvirrad; 20 grader varmt den 20:e mars?? Idag fyller papppsen år också; grattis :)

2010-03-20 @ 21:33:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0