Hallå vår, hör du mig?

Jag längtar till våren..Det är på riktigt.
Jag kan inte hålla inne med det mer. Visst, det är underbart att det är snö och inte slask och att det ligger snö ute så det lyser upp, och gud så härligt för alla barn att få leka ute i snön, särskilt nu när det är sportlov och fan och hans moster.
Men nu får det vara nog! Jag är inte van att ha ett så här vintrigt göteborg.
Jag är van att åka hem till mina föräldrar i Söderfors och bli matad med snö. Sen är det lite trist i göteborg kanske, men det gör inget! För våren kommer mycket snabbare då.
Nu kanske jag är lite väl optimistisk som tror att det är dax för vår nu..men snart så? 
Lite vår bara? Ett litet smakprov? För mycket begärt?
 
Förra året vid den här tiden va min lägenhet fullproppad med fina blommor. Det va blommor överallt, tom i badrummet. Det va tider det! Kanske därför jag minns att det va vår så tidigt förra året...
Den underbara floristen kommer tillbaka till göteborg, underbart! Men då kommer hon antagligen smycka sin egen lägenhet istället för min. Typiskt. 
Jag är stressad, för jag vill inte lämna göteborg innan våren kommer till staden. 
Det är där skon klämmer. Äh, den kommer snart. Ta det luuugnt line.

Tata

Kommentarer
Postat av: lina

Haha!! Skrattar nästan alltid när jag läser vad du skrivit, du gör min dag lite finare =) Här i Uppsala blåser man nästan bort, totalt värdelöst med all snö- jag har verkligen ingen användning av den. Tyson däremot letar glatt upp högsta snöhögen och.. ja, du vet vad.. Just nu ligger han och snarkar jättehögt, gubben börjar bli gammal! Lovar att dela med mig av mitt blomhav till dig och din fina sambo(som jag förövrigt har lust att ge en egoistisk spark i häcken så att jag kan bo med dig ist =) Om du ser ngt boende så hojta till! Många kramar!!!

2010-02-18 @ 21:50:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0