vems vimplar vajar?


Jag funderar lite allmänt.

Varför är alla matbutiker som ligger nära mig så djävulskt trånga? Man får stå i kö för att komma fram till mjölken. Och en pensionär med rullator i gången, det funkar liksom inte. Då får man ju gå ut och vänta eller handla en annan dag. Och matkorgen som man släpar runt på, den fastnar i andras jackor och i matvaruhyllor. Och möter man en person som också har en matkorg så måste en liksom lyfta upp sin över huvudet för att man ska komma förbi.
Nä, tacka vet jag stormarknader. Synd att jag aldig handlar där.

Sen funderar jag över hur "O, mörka slott, så fullt av hemligheter, vems vimplar vajar från dina torn i aftonvinden, vem bor i dina salar, vem dansar där inne till giga och flöjt? Och vem sitter fången i västra tornet och skall dö innan morgonen gryr?" ska fastna i mitt huvud? Och när det har fastnat, hur ska de övriga 13 sidorna fastna?

Och min mormor, henne funderar jag också på. 
Hon vill nämligen skaffa ett jobb nu. Hon tycket det är lite tråkigt att gå hemma och dra.
Hon är 90 år gammal och senildement.
Hon har inte jobbat på 30 år.
Mamma ska ta henne till ett "dagsboende" där man fikar och sjunger och träffar andra tanter och farbröder, och säga att hon kan jobba där lite. Annars vill hon nog inte gå dit, hon kan lätt få för sig att nån farbror vill göra nåt opassande med henne. Hon har varit min morfar väldigt trogen, även fast han dog för 40 år sen.
Hon älskade att simma, hon simmade varje morgon varje sommar. Tills en farbror bjöd ut henne. Då slutade hon simma.
Hon är oslagbar min mormor.

Ikväll blir det party. Götta.

Tata!

Kommentarer
Postat av: anna-lill

Din mormor är sötast på jorden!

2009-03-26 @ 11:45:42
URL: http://anna-lill.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0