hår..

Jag älskar när mina vänner klipper håret. Klipper mycket hår. Eller när nån färgar det.
Det måste bero på att jag aldrig själv gör något med mitt skatbo till hår.
När nån börjar prata lite löst om att klippa eller färga, så går jag igång som fan och hetsar och håller på. Och om dom backar ur, så känns det som ett misslyckande. Som om nåt rycks bort från mig...
Därför blev det en väldig lyckans dag igår när ett stort långt hår kapades av till en kort, cool, snygg pojkfrisyr! Och jag satt och tittade på, som ett barn på julafton. (iaf den första timmen sen blev jag lite otålig för frisören va så noga, po po po..)
Jag är ju uppvuxen i en frisörsalong..jag vet inte hur många timmar jag har suttit och stirrat på alla möjliga människor som klippte sig på "Salong Ulla".. Sen efteråt fick jag rosa eller blått skum i håret, och tyckte själv att jag va söderfors coolaste.
Sen blev det tårta och jordgubbsdrinkar hos det korthåriga födelsedagsbarnet! Gött.
Sen blev det en enslig promenad till liborius, med ipoden i öronen, och jag låtsades att jag spelade in musikvideos till Hawksley Workmans låtar, för att roa mig själv.
 
Nu är det en ny dag, men det blir väl samma person som dör ikväll, och samma person som är mördaren.
Och det nog dax att jag lägger ner min blogg.

Kommentarer
Postat av: Erika

Nej nej neej... Inte lägga ner. Nu när tant Erika äntligen har hittat alla internets skrymslen o vrår, då får man inte lägga ner nånting alls!

Jag ska börja göra påtryckningar på dig oxå, om håret. Får du se hur det känns. Puss.

2009-02-26 @ 21:22:53
URL: http://anjaerika.blogg.se/
Postat av: anna-lill

äh, bajs i röven att du gör!

Lägger ner bloggen alltså!

(& musikvideosarna är jag nyfiken på!)

2009-03-01 @ 23:11:23
URL: http://anna-lill.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0