Söta som socker!

 

Jag kommer hem till Söderfors över julen, som alla andra år. Pappa hämtar mig, vi åker hem till mamma, precis som det brukar vara. Men! Denna gång när jag öppnar dörren till vårat hus, så är det inte min mamma som möter mig utan en fruktansvärt söt hundvalp! Jag frågar mamma om hon är hundvakt åt nån, hon svarar inte utan bara ler och så rätt vad det är slirar en till hundvalp runt hörner rätt upp i min famn.. Vad är nu detta? Då brister mamma och pappa ut: vi har skaffat hund! Oh jesus, dom har alltså tre dagar innan gått och införskaffat två underbart lurviga och söta dvärgpudlar!

Min kära mor hade sett en annons i tidningen i lördags (hon har velat skaffa hund sedan våran förra gick bort vilket är 13 år sedan, men min far har varit liite motsträvig) och ropat på pappa: "Ska vi köpa en hund idag? Det är två hundvalpar till salu.."
Till hennes förvåning säger pappa då: "Ska vi skaffa hund igen så ska vi ha två stycken så dom inte känner sig ensamma".
Sagt och gjort, dom for iväg till hundägaren och satt och pratade med henne, tre timmar senare var dom hundägare till två sjukt söta hundvalpar. Och jag tror att det är det bästa dom har gjort på länge, det va längesen jag såg mina föräldrar så här engagerade i något! Och det va längesen det va så här mycket liv och väsen här hemma och jag bara älskart!
Två systrar från samma kull, den som är "äldst" gillar att mysa och sova, och lillesyrran gillar att göra sånt som det inte borde. Underbart.

 Pixie och Polly.
(Min mamma och pappa tycker det är jättebra namn...)

Jag kommer sakna dessa två..
Jag är en hundmänniska. Katter gillar inte mig och jag gillar inte dom.
Nä, nu busas det där nere så jag måste hänga på! Här ska inte missas nåt!

Tata!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad härligt med en sådan överraskning! Och så söta de är!



Stor kram till dig Line och GOTT NYTT ÅR!!!! Hoppas vi ses något i år 2010.

2009-12-29 @ 11:01:42
URL: http://www.ulfsdotter.blogspot.com
Postat av: lina

Ulligt gulligt värre =)!!!!

2010-01-01 @ 17:25:33
Postat av: Erika

Hallå! Nu är det dags för ett nytt inlägg! Hundarna är söta men det börjar bli tråkigt att aldrig få se nåt nytt här... Särskilt nu när jag inte är hemma och kan få updates personligen... Kram

2010-01-24 @ 13:12:36
URL: http://anjaerika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0