lapa på


På högstadiet är det ett gissel att överleva. I allafall där jag gick, Tierp, en riktig "fucking Åmål-håla", minst sagt.
Man gör bäst i att hålla sig väl med alla, allra helst de som är lite coola, det är bra att va kompis med dom liksom.
Då får du gå på coola hus-festen, nån fixar cool sprit, du kan få hångla med en cool kille.
Många smörade sig fram, slickade uppåt, "sparkade" neråt. Passade man sig inte, så var man ett lätt byte att jävlas med, eller än värre; ignoreras, glömmas bort.
Bekräftelse lapades girigt från alla håll som gick att finna.
Men, när detta fortsätter i vuxen ålder, då blir jag bara så matt.  


Ett litet jävla pretto-inlägg blev det, jag är väl ett jävla pretto då. Just för stunden iaf.
Men imorn, då ska jag bli klok igen.  
 


Kommentarer
Postat av: Erika

Detta måste jag få höra mer om.

2009-04-06 @ 20:57:41
URL: http://anjaerika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0