Hantverkare och resfeber


Livet i flyttkartonger har påbörjats här i Ggb..
Att flytta in i en lägenhet som ska ha helrust, det är inte helt lätt.
Idag kommer Golvläggar-Svenne hit och ska fixa golvet i köket, sen hyresvärden för att inspektera parketten i vardagsrummet, en en till karl som är här nu faktiskt och byter plattor på spisen, sen kommer en snubbe till som ska kolla på en skitful bokhylla som "crazy-lady" som bodde här innan så snällt lämnade till mig..  Och min kära far kom hit för nån timme sen för att spackla, knacka och humma.
Så full rulle med andra ord.
Och inte en pryl på sin plats utom min säng som står inklämd i vardagsrummet bland all annan packning. Och detta kommer ta tiiid..så jag har faktiskt förlikat mig med tanken och gillar lite att bo så här, gubbar som sitter vid mitt sängbord som står i köket och pimplar kaffe, gå upp i ottan för att inte ligga i sängläge när Svenne och dom andra gör entré.
Och hantverkare, dom har ett tydligt drag gemensamt, dom pratar så jäkla högt! Lika så min far, hantverkare som han ändå är. Jävligt hurtigt språk och sjukt hög volym. Gör man en parodi på hantverkare, så ligger sanningen inte ett dugg långt ifrån. Men det är ett härligt folk ändå, hjärtliga liksom.

En liten detalj efter mitt lilla "livet i rust-objekt", är att jag pinsamt nog flyr fältet och drar till Syrran i New York i morn och är borta en vecka...sen är jag hemma i några dagar, sen blir det ALV i två veckor. Härlig dotter jag är. Jag är så otroligt tacksam över min familj, och min kära far som ställer upp så jäkla mycket för mig. Vad skulle jag göra utan dom? Allvarligt talat. Och vilken tur att man har en pappa som kan allt! Måste klura ut ett riktigt bra tack till dom.
Så imorgon hoppar jag på flyget till New York.. Jag har resfeber..Jag är så nervös över att flyga, fy fan. Jag har flygit en massa i mina dagar, men aldrig långa sträckor själv. Jag måste hålla nån i handen när jag flyger, och vid varje gupp så måste jag slänga en filt över huvudet för att dämpa dödsångesten som attackerar mig. Mycket jobbigare att bete sig som ett psyko när man inte har sällskap. Och jag blir så arg när alla andra resenärer inte bryr sig ett skvatt fast planet guppar och har sig. Man kan tänka att det borde ha en lungnande effekt att andra inte är rädda, men jag blir frustrerad över att dom inte har mer respekt liksom. Måste jobba på det där kanske. Men jag klarar mig! Sen landar jag i en fantastisk stad, där jag ska ha det underbart, och träffa min syster som jag inte träffat på evigheter! Ser fram emot det, verkligen. Lite smått stressad bara.


Pappa och jag!

Gbg har varit snällt mot mig, solen skiner på mig närjag promenerar. Ölen smakar gott. Sushin smakar som sig bör. affärerna ligger kvar. Vännerna finns till.
Ibland får jag återfall och känner hat. Men jag anstränger mig för inte tänka på människor som inte är värda en tanke. Så tänker jag på dom finingarna som är värda alla tänkar i världen!

Nu ska jag snacka lite skit med mitt Extreme home makeover team som huserar här i min lilla alldeles egna två på guldheden!

Tata!

Kommentarer
Postat av: Sara Persson

Säg till i incheckningen att du är flygrädd. De sätter dig på ev. en plats du hellre sitter på. De kommer också säga till flygverdinnorna så tar de hand om dig när du kommer ombord.



En gång så höll flygverdinnan mig i handen under start och landning. Det är oftast då den kritiska stunden är.



Men det kommer gå bra. Stor kram på dig du fina!

2008-10-07 @ 13:08:54
URL: http://www.ulfsdotter.blogspot.com
Postat av: Sara Persson

Säg till i incheckningen att du är flygrädd. De sätter dig på ev. en plats du hellre sitter på. De kommer också säga till flygverdinnorna så tar de hand om dig när du kommer ombord.



En gång så höll flygverdinnan mig i handen under start och landning. Det är oftast då den kritiska stunden är.



Men det kommer gå bra. Stor kram på dig du fina!

2008-10-07 @ 13:09:18
URL: http://www.ulfsdotter.blogspot.com
Postat av: Anna-Lill

Hälsa systern & ha en underbar resa!!

Det är du sååååå värd. Du är förresten värd allt gott på denna jord. Jämt.

Puss&kram!

2008-10-07 @ 22:01:26
URL: http://www.anna-lill.blogspot.com
Postat av: Emmelie

Line!!Jag ville bara önska dig en lycklig resa. Hoppas att New York tar väl hand om dig. Du är som Anna-lill säger verkligen värd detta. Efter allt som varit så jäkla jobbigt kan det bara bli bättre. Jag är säker på att du går härliga tider till mötes. Ska tänka på dig när du flyger. Det kommer att gå jättebra, men jag förstår att det är pirrigt. Roligt att läsa om din lägenhet och alla hantverkare:)Vi höres snart.

Många många kramar Emmelie

2008-10-08 @ 01:23:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0