Thailand, flygplan, kollationering


Tillbaka! Tillbaka från 35 graders värme, till ett ruskigt sverige! Jag har haft det riktigt bra och härligt, min kropp längtar tillbaks till solen..sitter i mössa och raggsockor nu.. Men ändå, borta bra, men hemma bäst.
Det är ju rätt skönt att känna så!
Jag har badat, solat, (lite mindre än väntat, för man pallar inte så många timmar per dag, kroppen blir helt slut..), sen har jag ätit massa god frukt varje dag, och kompenserat med duktigt mycket chips med, (får inte bli nyttig, det vore ju hemskt..), ätit massa god Pad Thai, shoppat lite kläder för en löjligt liten summa pengar, underbart!
Nåt som inte va lika skönt va den förbannade flygresan, snälla Primera Air, lägg ner ert flygbolag och gör alla en Stooor tjänst! hemresan var värst, 13 timmar, en mellanlandning i Dubai, en timme, där man INTE fick gå ut från planet! Man fick inte ens knäppa loss bältet och ställa sig upp! "Vi ska byta kabin-personal, och städa planet, ni får inte ställa er upp för då är ni i vägen, och toaletterna låser vi tills vi är i luften igen" What?
Då hade vi flygit i över sex timmar och alla trodde man skulle få en bensträckare.. Åh, jag va så sur. Hade gått upp kl 4 på morgonen, åkt genom djungeln i tre timmar, väntat på flygplatsen 4 timmar..och maten va bara ris och tomatkross för oss stackars veggisar. Sen lyfte vi, fick mat igen, ris och tomatkross, (då hade jag ätit ris i två veckor och sneglade avundsjukt på syrrans klyftpotatis), en jäkla massa timmar till, sen kom vi hem till Arlanda! Obeskrivligt skönt.
Hela Östbloms va helt slut, och bilfärden hem satt vi mest och sa elaka saker till varandra och klagade på bilkörningen.. Sen kom vi hem, mitt i natten, och vi alla satt och tryckte i oss skogaholmare och hushållsost och blev människor igen!
Men det va värt det, har haft två fina veckor, umgåtts mest min fina syrra, det va gött.

Nu sitter jag i mitt fönster igen, kaffe bredvid mig. Ska snart knalla till sats och träna lite yoga, sen shoppa lite, sen blir det kollationering i Vimmerby. Blir intressant. På många sätt! Jag ska bo med Erika i en lite röd stuga, det blir trevligt. =)

Bilder kommer sen..både mumin, och Thailand! Måste samla tålamod först...min dator är slö som få.

Tata!

Kommentarer
Postat av: Lina

Skönt att ha dig hemma i sverige igen, vem ska jag annars älta alla meningslösa i-landsproblem med...?? =) Stoor kram till dig vännen!!

2008-03-16 @ 18:14:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0