Göteborg


Nu sitter jag i mitt fönster, jag har ett sånt här lyxfönster som man kan sitta i, tom bekvämt! Jag har en latte bredvid mig, laptopen i knät.. det är ju inte utan att man känner sig som Carrie i egen hög person! utan ciggen då. tyvärr är ju den lite pricken över i:et kan man tycka.

Har varit här i Göteborg i 4 dagar nu, och se på fan, jag är inte en blöt pöl! Med vissa undantagstillfällen. Jag har varit social o bra. Bättre än ni kan ana.. Heja Line! haha.

Jag får lust att berätta om min tågresa..
när jag åkte i fredags o satt på upptåget mot uppsala, så dimper det ner en 17-årig dalkulla mitt emot mig som tycker att vi i princip själsfränder eftersom vi båda har resväskor med oss. Det hela artade sig så att jag fick höra ALLT om hennes liv.
Hennes föräldrar skilde sig när hon va 18 månader gammal. Hon drack en halv flaska sprit första gången hon blev full. Hennes första kille tomas som bodde i tierp (som hade en dyr tv), att hon fått en 17 tums dator av sin farmor o farfar, att hon hade tjänat nästan 5000 kr på sina sommar jobb, att har IG i engeska, att hon pluggar hotell restaurang men ska bli advokat (måste bara plugga upp sitt IG först)...osv osv.... Jag blev jättenervös att hon skulle be om mitt mobilnr och komma o hälsa på mig i Göteborg (hon ääälskade gbg), men icke! Hon sa inte ens hejdå! Hon tog sin resväska och kilade i väg snabbt som ögat..då blev jag lite snopen och kände mig på snudd till utnyttjad! =) Hoppas hon har det bra uppe i leksand, med sin hyra på 1778 kr, och att hon klarar engelskan. Roligt med folk. speciellt folk som inte har spärrar.
Jag har sjukt mycket spärrar. Jag är så mesig! Idag va det en tjej som gick före mig i kön inne på Indiska, och jag sa inte till! typiskt mig. så jäkla svensk så det inte är klokt... Jag blev ändå irriterad och gick till en annan kö. suck.

Imorrn ska det bli nypremiär på sats sportsclub! yoga 12.00. Nu ska det tränas så det står härliga till! eller nåt.


Det nya året har börjat rätt bra. Hoppas det är lika för er andra!

Tata!

Kommentarer
Postat av: Anna

Härligt att höra att det nya året har börjat bra, håller tummarna för att det ska fortsätta så! Är riktigt avis på att du ska träna, jag vill också träna och bli smal, är så less på den stooora magen nu, även om jag vet att en viss del av den kommer försvinna rätt snabbt :-) Kram kram!

2008-01-09 @ 09:06:37
URL: http://tokbusig.blogg.se
Postat av: Annika

Om jag blev avis, innan jag hann läsa Carrie var det precis det jag tänkte på!
Jag tänker komma å våldgästa dig, hoppas det är ok, vi kanske kan sova skavfötters på ditt golv? :)
Skönt att det börjat bra, du är bara föööör härlig, du kommer fixa det å bli tillbaka till den Line du en gång trivts riktigt bra med! Jag börjar faktiskt gilla mig själv rätt mycket :P

Kom å hälsa på mig å anna oxå om du vill, det vill vi båda (har iofs inte frågat henne men jag kan inte tänka mig nått annat) :)

Kram

2008-01-10 @ 03:19:21
URL: http://theankispankis.blogg.se
Postat av: Nina

Heja Line!!

2008-01-10 @ 16:31:37
URL: http://ninetheswine.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0