tågresor m.m


Att åka tåg..det är alltid underhållande, tja, för det mesta iaf.
Det brukar ofta finnas intressanta människor i närheten, och inte alltför sällan i stolen bredvid en själv.
Gårdagen spenderades på ett riktigt mjölk-tåg som tog mig från Ggb till Sthlm, och i fyrsätet bredvid mig satt det två killar, som började snacka vilt med en lacoste-klädd typ mittemot, dom bjöd han på lite godis.
Sen berättade dom (och jag tjuvlyssnade hårt) att dom va två bröder från Västerås som varje vecka kastar pil på en Sverige-karta, där pilen hamnar, dit åker dom på helgen och festar. Och bor på stadshotellet. Den som kastar pilen, står för hotell-kostnaden. Och denna gång hade dom siktat norrut, men efter ett crap-kast från den ena brodern så hade pilen hamnat på Karlstad. Så där hade som varit nu i helgen och festat.
Inte nog med det, bröderna sysslade med "gymnastik", så i varje stad söker dom upp "gymnastik-sällskapet" (som tydligen finns i dom flesta städer?) och tränade med dom.
Underligt brödra-par det där, men rätt uppfriskande ändå.. 
Jag är oftast minst i världen om jag kommer till en ny stad, och gå ut bland en massa folk som man överhuvudtaget inte känner, känns inte heller så lockande. Haha, vilken tönt jag är!

Annars.. så befinner jag mig i Söderfors nu, det är så in i helsicke mycket snö här! Man måste pulsa fram. Lite trevligt, men ovant. I Göteborg regnar det konstant, förutom en blygsam hagelskur vid ett tillfälle.

Tata!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0