Svett från 1993


Nu är jag jag på muminturné!
Men för tillfället är vi gbg och spelar i på konsterthuset under ett par dagar, så jag får sitta i mitt underbara fönster och blogga lite!
Jag luktar äckligt. Jag har på mig en dräkt som varit på muminturné sedan 1993 när vi spelar..och idag har vi spelat två ggr.. Själva "mumin-utsidan" den går att tvätta men inte själva "innanmätet"..
Men vad gör man inte för att ge världens sötaste barn en liten kulturupplevelse!
Sen är det himla kul faktiskt. Det är jäkla gäng man åker runt med, man gör inget annat än att skrattar.
Men man missar all publik-kontakt i den där dräkten, man ser inte ett skit! På premiären så hittade jag inte ut när jag hade en stressig sorti, råkade gå in en ridå, och hela jag snurrade in mig i den...sen hittade jag ut tillslut..och fastnar med mumin-mammans förkläde i muminöronen. Kommer loss till slut, och kutar ut på scen där dom andra stått o väntat ett tag.. 

Jag har lite medvind just nu, känns bra. Muminturné, Thailand, ALV!
Jag ska ränna runt i Katthult i år igen, känns riktigt kul! Det är grymt skönt att impra med en hel jäkla bongård!
I miniatyr såklart..men ändå! Mycket roligt att repa in..älskar att repa (oftast)..
Jag kommer sakna mitt fönster.. jag har knappt hunnit packa upp förrens jag måste säga upp lägenheten igen! Det känns ruskigt tråkigt. Jag vill inte bli bostadslös igen i september.

Men det löser sig sa gubben som sket i vasken! 

Mellan Thailand och Vimmerby ska jag försöka umgås med folk som ser allför sällan. Men ni ska väl komma ner och hälsa på i sommar hoppas jag!?

Tata!


Kommentarer
Postat av: Emmelie

Line jag vet hur det luktar därinne..inte nytvättade lakan precis. Det är roligt att du har det bra med mumingänget. Det gör mig glad

2008-02-22 @ 00:21:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0