Semlor, räksallad, mm


"Alma, jag känner mig oanvändbar" - citat från Anton alias Simon Karlsson i somras. Så känner jag mig iaf nu, sitter och väntar på att göra mig i ordning för en tur till Uppsala. Det är en timme kvar, o "göra sig i ordning" tar väl en tio min.. och jag har gjort allt jag borde, tom ätit frulle. Så nu håller jag på att tråkar ihjäl mig själv. Så jag snackar lite strunt här på bloggen helt enkelt.

Jag hörde igår på radion, angående "Fetisdagen", att semlor är det värsta du kan äta typ. Men man kan ändå "göra varianter" på semlan så den passar din diet. Ett förslag va att ta två fullkornsbröd, bre på lite grädde, och nötter mellan bröden, så vips, en semla som passar "sten-åldersdieten", jippi.
Sen hade dom "Atkins-semlan", som va en skål med grädde, med lite nötter på toppen.
Men såå bra då, då slipper dom stackrarna att slippa sakna sin semla! Eller inte.
Jag tycker inte alls om semlor, men likt förbannat så ska det ätas en på självaste fetisdagen tycker jag. Och det gjorde jag, pappa och jag tröck ner en semla i var och kollade på Beck. Mamma går på GI, och fick titta på. Stackarn.
Men mamma får äta bacon, och omelett på morgonen, det blir pappa avis på.. Hur kan man vilja äta bacon? På morgonen? och HUR kan det vara bra för din kropp? Jag fattar ingenting. Bacon eller räksallad till frukost. Vaddå, äta en räksallas halvåtta på morgonen? Och vem har dom tänkt skulle stå och göra i ordning den?
No thanks, då äter jag hellre ingenting..

Annars..så tycker jag stagepool är fantastiskt roligt ibland. Speciellt när man får ett mail där det står :
"Du har fått ett svar från en rollsättare, var god att gå in på stagepool.se, och läs meddelande, brådskande!!" typ..
Och så går man in och klickar sig fram till ett mail där det står:
"Vi är absolut inte alls på nåt sätt intresserade av dig, men vi behåller ditt cv till framtida projekt, där vi antagligen inte alls vill ha med dig"
typ..
Det är inte det att man blir förvånad, jag tycker faktiskt det är roande. Ibland iaf.

Nu govänner, är det tid för mig att åka tåg.

Tata!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0