Rapport från 19:e sep 2002


Detta inlägg skrev jag på Lunarstorm under min tid som Wendelsbergare. Hade bott i Gbg i 4 veckor.

Jag skrattar gott åt det här minnet!
Håll till godo!

Igår hade min skola glitter & glamour fest. Jag kom hem halvett.
Öppnade toalettdörren för att borsta tänderna.
Handtaget lossnar, så jag lägger det på golvet utanför toan och går sedan in och DRAR IGEN DÖRREN.
Hur dum får man bli? Hur dum som helst tydligen.
Jaha..nu var jag inlåst på min toalett i min källare.
Efter några panikdunkningar på dörren inser jag att Britt och Olle som ligger och sover två våningar ovanför mig, inte kommer ett höra hur mycket panik jag än skulle få.
Jag sansar mig och tänker efter lite granna.
Kommer fram till att jag faktiskt har ett litet fönster i min bastu, som är ansluten till toan. Jag begrundar fönstret ett tag, sedan drar jag slutsatsen att jag inte är för tjock för att komma igenom.
Eftersom det enda jag har på mig är ett litet nattlinne och ett par trosor så rotar jag lite bland undanlagda grejjer som jag som tur är lagt undan i bastun. Drar på mig en kappa och ett par tofflor och börjar mitt projekt som "Mack-Gajjver" och slungar mig upp mot fönstret.
Jag inser när jag är halvvägs ute, att jag halvligger i en rabatt med en stor jävla blom-buske rakt framför nyllet.
Äh, va fan ut måste jag ju, trots smärre panik.
Jag har nu kommit ur fönstret, då en jädra mega äckelsnigel kladdar fast sig på min hand. Fy faaan!!!
Jag kryper nu i panik (storlek större) ut ur busken och förbannar mig själv för att vara så himla klantig.
Jahaja.
Nu var det ju bara att krypa till korstet och ringa på hos Britt och Olle. Britt och Olle vaknar inte. Pling pling! nähe..
Jag går ett par varv runt huset och känner mej helt övergiven och vill hem till söderfors. Sätter mig i garaget bredvid Britt och Olles kompostering. Känner mig ännu mer övergiven.
Sen plingar jag på igen. Då svarar Britt och undrar vem det är. "Line" piper jag fram. Då kommer hon ner och öppnar. Där står jag i trosor och en vinterkappa med snigelslem lite här och där..Sen efter jag berättat vad som hänt och vi sitter och skrattar lite åt mitt lilla äventyr. Hon förbannar även stackars Olle för att han har dåliga handtag på dörrarna.
Sen så går jag ner deras väg till källaren. Äntligen.
Där ligger dörrhandtaget på golvet och flinar år mig.


Vilket innehållsrikt jag har levt om man tänker efter.. hoho.


Tata!


Kommentarer
Postat av: Silvia

Haha, guuud jag kommer ihåg det här så väl, det känns som du berättade det här för första gången ngr veckor sen. Nu är det 08, och babe jag vill höra mera sånt tack! Ett gott skratt förlänger livet va? Puss!

2008-02-07 @ 18:53:35
Postat av: Anna

Haha... Tänkt så mycket du råkade ut för i den där källaren... Men ett riktigt roande inlägg, passade bra en tråkig torsdagskväll som denna! :-)

2008-02-07 @ 22:07:13
URL: http://tokbusig.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0