Tjuvlyssning


När jag var på stan i söndags så slog jag mig ner på ett ställe för att äta lunch.
Bredvid mig satt två killar i 30-års åldern.
Dom drack kaffe och pratade lågt och förtroligt med varandra. Jag kunde inte låta bli att spetsa öronen lite extra.
Detta var lite vad som sas:

Kille nr 1:
Alltså jag träffade en tjej på krogen igår. Hon hade en prilla inne. Jag fattar inte att tjejer snusar, det är det mest osexiga jag vet. (här började jag bli extra intresserad, eftersom jag älskar snus) Alltså om jag såg en tjej som va en tia, om hon snusade, då skulle hon sjunka till en tvåa. Jag skulle inte ens kunna ha sex med henne, förstår du?
Kille nr 2:
ja, jag vet. Det är ju en manlig sak att snusa. Alltså det här med jämställdhet har gått för långt alltså. Att tjejer ska ha lika betalt som killar, det är jag  med på, men allt annat alltså. Det har gått för långt. Om vi inte slutar med det kommer ju liksom kvinnor bli som män.Kvinnor ska hålla sig borta från vissa saker, annars blir det ju fel.
Då får kille nr 2 ett sms, han suckar och säger:
Nej...nu har mina föräldrar köpt julklapp till min tjej. En basker. Fan, jag kan inte visa mig på stan med henne om hon har en basker. Folk tror ju att hon är en konstnär eller nåt då ju.
Kille nr 1:
Min tjej ska inte få nån julklapp i år. Alltså en julklapp ska ma ju få för att man har gjort nåt bra. 
Min tjej borde bara få ett kok stryk.

Där nånstans hade jag suttit och stirrat för länge, och va tvungen att gå..

Härligt med killar som sitter och resonerar liksom. 
Det har var ändå ett samtal som var väldigt eftertänksamtoch förtroligt. 
Jesus.

 


Kommentarer
Postat av: sara persson

Ska man bli ledsen, rädd eller bara skratta åt det?!!



2008-12-17 @ 11:57:51
URL: http://www.ulfsdotter.blogspot.com
Postat av: Big Sis

Ha! Bevisar bara deras underlägsna intellekt... Lite skrämmande men herregud, jag skrattade högt när jag läste detta underbara inlägg!! Kram på dig syrran, detta är min första kommentar på din blogg (sent omsider...). Blogga på!

2009-01-29 @ 17:21:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0