lärdom..


Jag städade det sista bland alla mina flyttkartonger. Hittade min dagbok från förra vintern, våren och nu i somras.
Jag fattar det inte. Att jag mådde så dåligt. Jag blev rädd för mig själv när jag läste vad jag skrivit. Att jag fortsatte kämpa med allt, fast jag visste helt och fullt hur illa allt gjorde mig. Det hade jag förträngt helt. Jag önskar nästan att nån hade råkat tjuvläst den, och konfronterat mig. Då hade jag kanske förstått.
Förra vintern är ändå en tid jag minns som ok, men när jag läser vad jag skrivit..
Det är egentligen vansinne att man medvetet kan bedra sig själv på det viset.
Jag hoppas inte det slår slint i huvudet på mig på det viset någon mer gång, man får hoppas vid gudarna att man lär sig av sina misstag.
Det tror jag.

Puss.

Kommentarer
Postat av: sara persson

Om man inte lär sig av sina misstag så tror jag att man går vidare och inser mer och mer att det man gjorde då, förut inte var så bra. Vilket förvisso är att lära sig av misstag. Men det ger mer en känsla av att man måste ändra sig. Om man bara låter tiden gå och livet fortsätter tror jag man får sin insikt.



Kram på dig du fina, glad över att du mår bättre!!!!

2008-12-03 @ 21:04:27
URL: http://www.ulfsdotter.blogspot.com
Postat av: anna-lill

Det är jag säker på att man gör.

& det är ju så att både hjärta & hjärna måste komma ikapp varandra & jag är så glad att du tillslut kunde komma ur det & är nu på väg mot stört mycket bättre tider!



Puss kära kära du!!

2008-12-03 @ 22:22:37
URL: http://anna-lill.blogspot.com
Postat av: Sandra

Du är en erfarenhet rikare. Jag mådde skit förra året. Nu har jag lärt mig att känna efter mer och kan på ett bättre sätt undvika det som fick mig att må dåligt. Svackor får man alltid, livet fortgår ju och det händer ibland tråkigheter. Du kommer antagligen inte få en slint i huvet igen eftersom du är medveten om problemet!



Lycka till med flyttande!

2008-12-04 @ 22:49:54
URL: http://sandra-danielsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0