Fredagmorgon



I går så tog jag Tjuren vid hornen och...tvättade. I onsdags på Brorsan så slog dert mig hur töntig jag är, har bott på Chalmersgatan i fyra månader och inte har tvättat en enda gång.
jo, visst har jag tvättat, jag har släpat tvätt till Söderfors och tvättat där. (och köpt en massa nya underkläder)
Varför har jag nu agerat på detta viset? Jo, för att jag inte vågar gå ner i tvättstugan, tänk om jag stöter på nån där som jag måste kallprata med? Eller om tvättmaskinen går sönder? Då måste jag knacka på hos nån granne.. Och det känns hemskt!
Och jag är ändå en god kallpratare, speciellt med tanter och farbröder, they like me liksom.
Men när jag kom hem från Brorsan i onsdags, kl tolv på natten, så va jag arg på min enorma töntighet och stövlade in i tvättstugan och bokade tre tvätt-tider till dagen där på.. Sen gick jag upp kl sju nästa morgon och tvättade järnet, och det gick ALLDELES utmärkt! Hör och häpna.
Och inte fick jag visa upp mina kallpratsegenskaper heller. Gött!
Så nu har jag alles alldeles renttvättat och jag har vuxit två centimeter.
Hittade även en rolig lapp i tvättstugan, "Om ni har råd att köpa en lägenhet här i detta område, så är det jävligt konstigt att ni inte har råd att köpa egna BH-påsar". Kaxigt, det är så rikingarna resonerar.

Försöker ta vara på tiden i Gbg, (när jag inte tvättar dvs), och jag tycker jag lyckas rätt bra!

Och på lördag kommer mina kära föräldrar hit! Åh, saknar dom.

Nu ska jag iväg till en kompis som har en liten söt-unge!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0