Barndomsminnen...

När man hux flux, hals över huvud flyttar hem till sina föräldrar, så börjar man till slut, hör och häpna, tröttna på att ligga insnurrad i en filt och titta på Hem till Gården och Americas funniest homevideos, och DÅ börjas det oundvikligen rotas och letas och plockas bland ens galma prylar.
Jag är inte en person som slänger grejer, no no no, jag är en "bäst-att-spara-på-allt-man-vet-aldrig-om-man-ångrar-sig-så-jag-behåller-det".  Men...i våras så tröttnade mina kära föräldrar på detta och tvingade mig att rensa...
Och herre min skapare, så mycket skit man ändå samlat på sig!
Bland annat 5 tomma "Peters pops", två tomma flaskor "absolut vodka", och ca 40 st tomma flaskor "Festis peach passion" ...Och dessa hade jag i min bokhylla under mina härliga tonår..hade jag inget bättre att ha där?Man frågar sig...
Och två kartonger överfulla med Backstreet Boys-posters och utklipp... Jag va ett i princip fanatiskt fan av detta amerikanska "boy-band"...."neeeeej, dom äääär inget boy-band, dom är iiiinte alls som nåt annat, dom sjunger jäääättefint faaaktiskt!" (min standard-försvars-replik under en massa år). Ner i sopsäcken, ner med allt jag kunde hitta, drabbades av vanvett....slängde nästan allt från mina tonår! T.o.m. mamma sa lite nervöst att "du kanske ska behålla nåt iaf?"
image2

Då kändes det rätt som det va skönt att slänga...men i somras kom ångesten..
Vad ska jag visa mina barn då?? inte för att dom rimligtvis skulle vara intresserade av en festis-flaska och en bild på ett par amerikanska pojkar.. men ändå.
Gjort är gjort. O lite befriande kanske det är iaf.
 
Nåt som jag faktiskt har låtit bli att slänga, är alla gamla serietidningar. Min idol i tidigare år va ju då "Bamse",  min storesyrra, hon hade avancerat upp till "Acke" eller "Archie". Jag har plöjt mig igenom en hel packe tidningar, och det är rätt roligt! Bamse är ju egentligen vansinnig. Han säger att han är världens snällaste björn, samtidigt som han slänger upp snattare i grantoppar. Hur kommer dom ner? Och han äter aldrig godis, yeah right.
Sen har vi Acke him self som har TVÅ tjejer..Betty och Veronica. Och dom går med på det! Först pussas han med den ena, sen åker till den andra och pussas med den! Och Betty och Veronica är bästa vänner. Sjukt orealistiskt. Nån borde lära den där Acke att veta hut. Men det fattar man ju först nu, så det va tur att jag sparade dom så jag kunde återläsa dessa i klokare år...
image4


Jag har en känsla av att jag kommer återkomma till Acke i senare inlägg.

Nu får jag inte skriva mer. Redan för långt och ointressant.
Ha det!

Kommentarer
Postat av: Nina

ÅH!!! Jag känner igen mig! Backstreet Boys, Bamse och Acke var mina favoritämnen back in the days! Skönt att veta att jag inte var den enda.

2007-11-30 @ 10:09:18
URL: http://ninetheswine.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0