Tandläkaren


Nu är mitt tandläkarbesök ett minne blott.
Två hål lagade efter lite sprattlande i "ligg-stolen". Jag ville inte ha bedövning, för jag vill inte ha en sån där hemsk spruta i munnen. Så varje gång det ilade till, så flög mina ben upp. Tandläkeren Bo, skrattade åt mig. Han skrattade även när jag började svettas på överläppen..och han skrattade när han sa hejdå. Härligt att man kan glädja nån med en liten tandläkarskräck..
Men nu är man hel och ren i käften! haha

Jag satt o slötittade i tidningar innan Tandläkaren Bo tog emot mig, och jag hittade en sån härlig artikel!
Den handlade om en gammal kvinna som hette Anna-Maria Grek. Hon va hela 108 år gammal!
Här kommer ett litet utdrag från intervjun...

Vad är det som gör att man blir så gammal?
"Jag vet inte. Är man glad så går det!"

Lever dina barn?
"Nej, det är bara jag kvar. Gud vill inte ha mig och fan vill inte ha mig heller."

Du snusar?
"Ja, det har jag gjort sedan 1930."

Vilket märke?
"Ettan"

Är det inte fantastiskt? Det tycker jag.

Tata!




Kommentarer
Postat av: anna-lill

ang. picasso... så är det Stefan Wåhlberg som stylar dom i idol, du vet han som gjort kläderna till "I hetaste laget" & let´s dance & sånt. Apduktig. MEN! Jag håller med dej, ibland har det inte varit vackert alltså.
Saknar dej hjärtat!

2007-12-07 @ 16:17:18
Postat av: silvia

jag begriper fortfarande inte att du klarade besöket utan bedöving, du e fan en hjälte och en inspiration:) Snart börjar Home alone, myspys! Kram!

2007-12-07 @ 18:03:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0