Så fin



" Varenda en bar blommor i sin svans
och inne under träden var det dans
och fyra karuseller åkte runt med spel och sång
där satt de tretton homsorna med varsin röd ballong
hemulen åt en stor blini med hallonsylt och smör
men ingen såg att knyttet kom och stod där utanför.
Men vem ska trösta knyttet med att säga som det är:
stig in och säg godafton så de SER att du är här!"

Ur "Vem ska trösta knyttet" av Tove Jansson


Är den inte fin så säg? Det träffar rakt i hjärtat på mig..jag är som knyttet liksom.
Ibland måste man våga ta för sig i gemenskap och vänskap, man mår inte bra av att anta att man inte är välkommen. Man kan inte ta förgivet att man inte är välkommen. Då mår man skit. Och varför skulle man inte vara välkommen? Alla mina vänner är alltid, alltid välkommna hos mig. Då måste man börja våga tro att man är lika välkommen själv. Annars är det inte någon gemenskap o vänskap att hänga i granen så att säga. Och jag är rätt säker på att mina vänner är värda att sitta högst upp i granen...

Kärlek och socker!

Linelajnelööv


Kommentarer
Postat av: Lina

Hos mig är du alltid, alltid, alltid välkommen-
det vet du vännen!!!! Kramar

2008-01-23 @ 10:45:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0