full på socker..

Nu är självaste julaftonen över!

Lite skönt. Igår åt jag, i princip var 5:e minut...det finns ju så mycket framplockat hela tiden..spelar ingen roll att man redan mår illa..så får man syn på en kola, eller mustflaskan eller alladin-asken..o då rätt va det är känns det helt rätt att ta lite till.
Jag är fortfarande mätt sen igår.
Det blev kaffe till frukost i morse, endast.
Men nu är mormor här och vi ska snart käka igen...massa mat. Herregud. Snacka om "okynnesätandets" (stavas hur?) helg! Min syrra och jag pratade lite om hur sorgligt det är att det tex sitter barn på julafton som har alkis-föräldrar som inte har nån mat hemma i skåpen..o hur myyyycket vi har. Sorgligt, så vi slutade tänka på det.

På självaste julafton kan man tänka att det finns mycket bra på tv.
Men icke.
Igår på fyran visade dom "Splash" från typ 1991, men Darryl Hannah (när jag va liten tyckte jag hon va så snygg att jag höll på att dö), och Tom Hanks.. Jäkligt kul att Tom Hanks väljer att flytta ner i havet med sin sjöjungfru i slutscenen.. han blir typ sjöjungrfu han med..och dom simmar iväg i Hudson River tillsammans, och underligt nog är Hudson River fullt med akvarie-fiskar och färggranna koraller? haha, världens sunkigaste flod egentligen. MEN det är bara film.
När jag va liten tyckte jag det va en väldigt bra film. Inte nu längre. Men rätt underhållande ändå.

Nu ska jag ner och pyssla om min mormor lite! Och fortsätta mitt ätande.

Tata!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0