Hantverkare..


Jag börjar på allvar fundera på att nischa min blogg, "Mitt liv med hantverkare" skulle bli ett utmärkt namn.

Just nu står det två gubbar i min hall och byter min ytterdörr. Förra veckan va det fönsterbyte. På måndag är det renovering av det som fönstergubbarna förstörde. Sen är det montering av persienner. Ska ta ca 4 dagar. Och dom kommer "någon gång mellan 07.00 och 16.00". Va fan, ge er. Jag vill inte renovera mera! Och för varje sak som dom byter så höjs min hyra! Sluta, stop it!

Och sömn, är ett minne blott. I natt kunde jag inte sova. kl 2 la jag mig i soffan, och stirrade i två timmar, innan jag slumrade till. Halv sju, vaknade jag igen. Sen slumrade jag till vid åtta, himmelska känsla. Men då började det ringa utav bara fan på min dörr. Jag fick för mig att det va nån som vill åt mig och min obetalda tv-licens, så jag ignorerade det först, men när det sen började banka, så slängde jag på mig lite tvivelaktiga kläder som låg nedanför sängen och gick och öppnade.
"Hej, vi ska byta din dörr". Va, ok, det vet jag inget om. "Jo, du har fått en lapp om det".
Jaha, nej, det har jag inte, jag har fått en lapp om fönsterbyte, en lapp om persienner, en lapp om skade-renovering, en lapp om hyreshöjning och en lapp om ullaredsresa med poseidon ab, men visst kliv på och byt min dörr, jag ska sova, godnatt.
 
Men det finns ingen möjlighet i helvete att somna om i detta overkliga oväsen.
Jag är sur. Jag behöver min sömn. Fittihelvete.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0