Orimligt!


Det är ju orimligt att elektrikern är arg på mig för att tanten som bott här innan inte använde spisen tillräckligt ofta...
Jag är sjukt obekväm...Det är en sur 20-åring i mitt kök just nu, som suckar och stönar och knackar och bankar. Själv sitter jag som på nålar inne i vardagsrummet och är nervös. Ska jag försöka prata med killen? Ska jag erbjuda kaffe? Skulle det få honom att hata mig och min spis lite mindre? Nej, det vore orimligt att bjuda en otrevlig person på kaffe, det är emot mina värderingar eller nåt. Han får gå kaffe-lös. Kanske gör jag kaffe åt mig själv och står och inspekterar hans minsta rörelse, samtidigt som jag sörplar och smackar. Det skulle ju vara störigt och lite roligt. Men nej, då kanske det kommer en käftsmäll.
What to do....
Jag får låtsat vara sjukt inne i nåt viktigt på datorn, som om att jag jobbar hemifrån med nåt viktigt typ. Att jag bloggar och kollar fejjan, behöver han aldrig veta.

Tata!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0